Viktigt för mig

Nu är det dags att jag ber er läsare om en sak. Det är så att min gamla studieplats CEMUS, centrum för miljö- och utvecklingsstudier, står inför stora, orättvisa budgetnedskärningar. Det orättvisa ligger i att CEMUS tillhör den tekniska-naturvetenskapliga fakulteten som har många olika institutioner. Tyvärr verkar TEK-NAT inte förstå värdet av utbildningen som CEMUS erbjuder. De vill hellre se till att behålla sina traditionella program intakta och överför således den största bördan på CEMUS vilket kommer leda till att många studieplatser kommer att försvinna. Procentuellt kommer det vara betydligt mer än vad de övriga, större institutionerna kommer att behöva genomgå.

CEMUS har gett mig mycket visdom. Det är tack vare min utbildning inom hållbar utveckling som jag har fått nya perspektiv på livet, på min livsstil och hur jag ser på min egen vardag. Det är CEMUS som har sett till att jag har börjat engagera mig mycket mer med miljörelaterade saker, så som skapandet av en guide om hållbarhet, försöket att skapa mer miljövänligare nationer i Uppsala, vegetarisk matlagningskurs för internationella studenter, secondhand stadsrundvandring, miljöfestival samt mycket, mycket mer. Utan CEMUS hade det här aldrig hänt.

CEMUS har givit mig så mycket och nu vill jag ge något tillbaka. Därför ber jag er skriva under vår protest mot de orättvisa budgetnedskärningarna. Skriv under här!

Detta inlägg publicerades i Övrigt, Hur tänkte man här? och märktes , , , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar