Sista dagen med köpstopp

Så var sista dagen för köpstoppet framme. En hel månad har gått och allt har funkat så himla bra. Det enda som har konsumerats (förutom livsmedel) har varit cafébesök och det bestämde jag mig för redan innan att tillåta.

Det har inte ens känts tråkigt att inte få köpa saker. Snarare har det varit mer som en befrielse. Att hela tiden inte behöva tänka att jag vill ha det där och det där. Köphetsen har liksom lagt sig. Kan helt klart tänka mig att göra det här flera gånger, just för att det var skönt att inte konsumera och man får ju såklart mycket mer pengar över vid månadsslutet.

Köpstopp borde provas på av alla någon gång, bara för att se hur det känns. Jag tror att de flesta kommer bli positivt överraskade.

Detta inlägg publicerades i Miljövänliga lösningar och märktes , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Sista dagen med köpstopp

  1. Det är riktigt nyttigt med ett köpstopp. Jag shoppade inget onödigt under hela januari. Faktiskt har det inte blivit så mycket onödigt i februari heller. En bok om aromaterapi är nog det enda jag kan komma på. Det känns som man tänker efter en extra gång innan man handlar. Men nu måste jag säga att det kliar lite i fingrarna efter att beställa 🙂

  2. Sarah skriver:

    Haha, jo det är ju ändå lite skönt att få börja handla igen, fast man blir ju också mer kräsen med vad man vill ha. Det blir ju åtminstone färre onödiga köp man gör. Så det är precis som du säger, det är nyttigt med köpstopp 🙂

  3. Pingback: Din ekonomi – del 2 |

  4. Pingback: Att upptäcka en shopaholic |

Lämna en kommentar