Grön Jul

Det kommer inte bara bli en grön julafton för att det inte finns någon snö ute, utan den kommer också bli grön för mig då det här är första gången som jag kommer att äta en vegetarisk julmat. Självklart har jag fått komponera ihop den själv, eftersom resten av släkten fortfarande vill ha sin julskinka, köttbullar, sill osv.

Så förutom det ”vanliga” vegetariska som brukar finnas på ett julbord, så som rödbetssallad, ägg, bröd, ost, potatis har jag även sett till att laga stuvad grönkål, rödbetsbiffar med chevréost, juliga piroger samt köttbullar med mandel som bas. Ska bli sååå gott! Och mättande.

God Jul på er alla!

Detta inlägg publicerades i Hemmagjort och märktes , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Grön Jul

  1. Hej Sarah! Här får du en Bloggaward av mig, tycker verkligen att din blogg är toppen!

    http://teatravel-glutenresan.blogspot.com/2012/01/blogg-award.html

    //T

Lämna en kommentar